WHAT UP?

Jag ska läsa allas texter, jag ska det och jag ska bry mig om vad som står. Därför gör jag det inte nu, eftersom jag inte kommer att vara ärlig. Därför sitter jag och pluggar till högskoleprovet, då är jag i alla fall ärlig mot mig själv.  Kommunen i Falun har gjort bort sig igen vad gäller skateboardparken, nu skjuter dom kanske upp byggnationen till hösten för att anbuden är för höga och det är semester tydligen. ”Va? SEMESTER PÅ SOMMAREN? Det hade vi ju inte räknat med när vi planerade det här”. Jag är sur för det. Men jag är glad för att det har varit en fantastisk vecka, i tisdags var jag på Katalin i Uppsala och såg Bodil Malmsten, jag hade lite groupiekänsla när jag lämnade Wik. Tyvärr så kom hon inte ut och signerade böcker efteråt, men kanske var det tur eftersom jag bara hade fått ur mig ett ”Du var jättebra”. Jag köpte också en plansch med Bodil på vilket är helt OK att göra, eftersom den är fin.

 

Den 14 Maj är det Wikdagen här ute, så alla är varmt välkomna hit, det blir roliga grejer hela dagen, ta med släkt och vänner och kom!

 

I morgon åker jag hem till Falun igen, har varit ett flängande fram och tillbaka mellan mina två hem på sista tiden. Jag önskar mig själv ett lycka till på högskoleprovet på lördag! TACK!

 

 

 

Nya ord att lära:

 

Tantaluskval: Ouppfyllbar önskan

Filiströs: Inskränkt småborgelig

Jäsig: Småblåsig

Diglossi: Tvåspråkighet

 


Kommentarer
Postat av: Linda

hej fina du. jag kommer på Wikdagen. :)

är dålig på att höra av mig, men livet är ju som det är.

känns fint att vi ändå kommer ses snart. kramar i mängder!

2011-03-31 @ 13:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0