TÅGRESA, ATT RESA MED TÅG OCH ANNAT.

Iakttagelser på ett tåg. Jag tågar fram, på ett tåg. Jag är snart vuxen, då kommer man ihåg allt man ska komma ihåg. Jag har inte riktigt kommit dit än idag, hoppas jag är tillräckligt vuxen när jag får barn och sånt. Jag glömde kvar en hyrfilm i min väska, i min ryggsäck låg filmen jag skulle lämnat i morse. Jag panikade (panikade finns inte, lika lite som mitt fantasiland Gasalia, det blir rött under mitt fantasiland, alltså finns det inte), men jag panikade på tåget, insåg att det skulle börja rulla inom två minuter, skriker ut över perrongen om det är någon som ska stanna i Falun. Det var en trevlig tjej som skulle stanna. Den trevliga tjejen tog emot filmen, skrattade och sa att hon skulle lämna den. Jag tackade, jag tror jag litar på främlingar. Jag hoppas jag gör det. Ändå sitter jag och funderar på om jag ska ringa videobutiken och kolla om den kommit in. Jag hoppas jag litar på främlingar. Jag tänker inte ringa.

 

Tagen i Malaysia

 

Jag tycker om när det är mörkt på kvällarna men jag funderar lite på när det blir ljust. Ska kolla det. Ska kolla massor med saker. Sådana där vuxensaker. Jag ska göra det i helgen. Söka lite jobb till sommaren och så. Kolla när högskoleprovsanmälan ska vara inne. När allting ska börja. Planera lite liv.

 

Jag har blivit en sådan där som kommenterar artiklarna på t.ex Dalarnastidningar.se. Det känns inte bra, jag har aldrig tyckt om sådana som gör det. Min Pappa gör det, han tycker jag om. Men det är en principsak jag har, jag gillar dem inte.  Lika lite som droger.  Så ramlade jag själv dit! Måste sluta tvärt så det inte blir likadant med drogerna!

 

Jag följer bibliotekstjuven på SVT1 på onsdagar, och har under helgen gjort en hemsk upptäckt! Jag är själv en boktjuv, jag har stulit en bok! Utan att jag själv vetat om det. Och inte vilken bok som helst, utan Förvandlingen, Franz Kafka. Jag blir rädd för mig själv. Den tillhört Lugnetgymnasiet. Jag ska läsa den nu, sen ska jag lämna tillbaka den. Så gör jag.


Kommentarer
Postat av: Amanda Gawelin

Jag är glad att du är tokig och busig och tar efter TV-serier som Bibliotekstjuven. Tänk om livet var en TV-serie? Puss.

2011-01-25 @ 11:49:38
URL: http://semikolonpunkt.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Du vet i Dalarna litar vi på varandra - betyder att filmen säkert är återlämnad!!

2011-01-25 @ 19:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0