DETTA ÄR REN OCH SKÄR HYBRIS.

Jag drunknar i toner, i ren förtjusning glömmer jag att röra på mig och jag bara sjunker och sjunker och sjunker. Slutar aldrig förvånas över alla mina nya sidor. Jag har hybris, och jag mår bra av det.

Jag får det i doser, då fungerar det på rätt sätt. Andra har hybris och blir besvikna, det har inte jag. Jag blir sällan besviken, det är också en bra sida hos mig.

Det känns som att jag nyss lärt mig ordet hybris för att jag använder det så ofta, eller att jag faktiskt har förstått dess innebörd. Så är inte fallet, ordet lärde jag mig vid ganska ung ålder då mina föräldrar tyckte att min bror led av detta, i en något negativ mening.

Och det där med att förstå innebörden av ordet vet jag inte heller om jag gör fullt ut. Missförstås jag blir jag gärna rättad, eller satt mot väggen.

 

Och det vankas stress, jag fick plötsligt mycket att göra, efter ett lov som har varit absolut oproppat med saker. Jag har inte gjort mycket vettigt. Vad nu detta vettiga ska vara vet jag ej. Fast träffat familjen har jag gjort. Det är bra, även om det vart under något stressande förhållanden. Mina förhållanden är inte stressande, eller är mina förhållanden stressade? Jag hoppas inte det, stor kram till mina förhållanden, ni gör ert bästa. Det är mig det är fel på, om det är något fel så är det jag. Nu är det inget fel, så jag låter det vara. Vila på mitt papper.

Imorgon känns det som julafton, då ska mitt verk lyftas till skyarna. Det blir toppish!

 

Biljetterna till "Enligt Bodil Malmsten" är nu införskaffade, åt det är jag glad, jag ler och är glad. Jag ler mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0