NOSTALGIA

Nu har nostalgin rullat i gång, jag tänker tillbaka på yngre somrar i Falun och andra ställen. Mesigt att säga så när jag bara är 21, jag vet. Men tänker ändå tillbaka på kärleken till musiken och alla andra känslor som liksom var så mycket starkare och mer fyllda än vad de kanske är nu. När började jag leka vuxen och sluta lyssna på Lars Winnerbäck och reggae?  Gråta till Kom änglar och känna hur det kittlades i hela kroppen av dunderhög musik på festival? Jag vill jag vill jag vill igen. Så den här sommaren kommer gå i 2007 års tecken och bli en hejdundrande musikfest med fjollcider i parker och kjolcyklande genom hela stan. Och oj oj oj vad jag längtar dit.

 

 

 

 

Denna textsnutt hittade jag när jag rotade bland gamla texter, roligt tycker jag, lite nostalgi även här:

”Sjukhusmiljöer har alltid inspirerat mig. Jag hatar dem och älskar dem. Det är sterilt, folk dör, människor blir friska, vi ger blod och stukar fötter. Jag har någon slags hatkärlek till sjukdomar, och tar reda på allt om det som slutar med döden och låter mig fascineras. Det gör jag, och njuter av att bli friskförklarad varje gång. Idag gav jag blod, det har blivit något slags tvångsbeteende. Gratis hälsokontroller tänker jag, godgärning tänker någon annan. Mina känslor svallar över mer än ofta, jag blir kär hela tiden.  Gråter då och då när folk går själv på bio, när folk äter allt för mycket mat med mera, med mera. Jag är sån, jag kan tycka illa om också, så brutalt. När det är ludd kvar i torktumlaren, när bilar inte blinkar i rondeller, när jag blir sur för allt det.  Men det här med kärleken det slår nog allt. Det började med min dagismagister som man skulle kalla honom, han hade långt hår som E-type, som jag tyckte var snygg, jag lät han vinna på brädspel och så. Konstigt det där, det är ju inte kärlek men någonting är det. ”

 

Nu har jag en bra kärlek, men det är kul att tänka på hur fort man blev kär när man var liten och hur ofta man blev kär och i hur många man blev kär. Jag kommer ihåg Simon med alla S:en: Söt, Snygg och Snäll. Vilken kille!

 

I morgon drar vi igång på Wik igen, NU KÖR VI!

 

/ Maja


Kommentarer
Postat av: flinns

vilken fin första kärlek. om jag märker att du låter någon vinna på spel så vet jag hädanefter vad som är i luften.

kbk!

2011-02-28 @ 10:42:42
URL: http://flinns.wordpress.com
Postat av: Josefin

Jag grät också till Kom änglar.

2011-03-08 @ 13:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0