MAJAS KALENDER

Nu har Majas orostroll varit i farten igen och kollat upp det här med Mayakalendern, och jag kan nu pusta ut och slappna av! Vi kommer INTE att gå under 2012. Jag är glad! Nu kan jag läsa vidare på ”Vägen” av McCarthy utan att sitta och tänka på massa blaj.

 

Så idag börjar min nya Majakalender och 21 December 2012 kommer det att hållas pusskalas hos mig, alla är välkomna! Det är nämligen den nya Majakalenderns Fira livet dag!

 

Nu blir det kaffedrickande, Vägenläsning och tv på i bakgrunden på ljudlös, för jag älskar tidiga morgonar och morgonnyheter.

Och sen ska jag sätta mig och skriva någonting jäkligt bra, för nästa fredag dyker förhoppningsvis Kung Henry upp på Wik och ska läsa poesi med oss skrivare! Och då lär man ju visa vad man går för!

 

Idag är det alltså första dagen på Majas kalender och den inleds med lunch med Farmor och hennes syster, och -24 grader. Det tycker jag är början på ett toppen år!

 

Och GE BLOD! Jag har nu blivit blodgivare och kommer att bli en hängiven anhängare till detta och jag tänker värva. GE BLOD! Tänk vad många liv ni kan rädda, och det är helt gratis! Tips till studenter som vill hjälpa men kanske inte har råd! GE BLOD! Otroligt enkelt, bara att ringa till närmsta blodcentral och boka tid! Se det som en gratis hälsoundersökning. Otroligt bra! GE BLOD! Gå in på Geblod.nu för att läsa mer.

 

 

Ha det! HEJ!


Kommentarer
Postat av: Amanda Gawelin

Vad glad jag blir över att du tar ditt samhällsansvar, toppenbra! (Fast du får hitta på ett bättre ord, för samhällsansvar låter så krävande, det är bara jag som går igång på sådana ord).

2011-02-24 @ 22:54:18
URL: http://semikolonpunkt.blogg.se/
Postat av: flinns

Ja yeay hoppas Kung H kommer.

Jag skulle vilja GE BLOD men jag skulle svimma och få ont och dö. och då räddar jag inte liv utan tvärsom. hmmm!

min kompis alex i b-ton var för petit för att ge blod, det blev bara halva mängden och då var de tvugna att SLÄNGA det. huh!

2011-02-25 @ 09:53:03
URL: http://flinns.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0